Onze visie

 

Ons uitgangspunt bij het lesgeven is dat elke student zijn eigen persoonlijkheid en leertempo heeft en dus ook zijn eigen specifieke  behoeften. Wij begeleiden onze leerlingen op hun muzikale reis en geven ze daarbij de ondersteuning die zij nodig hebben. Door deze methode hebben we inmiddels veel ervaring opgedaan met dyslectische leerlingen en leerlingen met leerproblemen.

Alle cursisten hebben individueel les en lessen duren bij ons minimaal dertig minuten. Het aantal lesweken is bij ons 40 weken i.p.v. 37 zoals bij een reguliere muziekschool.

De kwaliteit van de lessen weegt bij ons zwaar en daarom duren de privélessen niet alleen langer maar krijgen onze leerlingen ook meer lessen per jaar. Wij werken o.a. met www.colourplaymusic.com.

 

Testimonials

 

“Ik ben samen met mijn kleindochter bij Charlotte begonnen met gitaarlessen. Mijn kleindochter is jammer genoeg gestopt omdat hockey al haar vrije tijd opslokte. Maar…de interesse is er bij haar nog steeds. Ik bleef omdat ik de lessen van Charlotte en haar oneindige geduld zo geweldig vind. De kleurtjes en cijfers welke worden gebruikt zijn een goede steun en stellen mij in staat toch langzaam maar zeker de noten te leren lezen. Omdat ik enkele jaren geleden een Tia heb gehad, waar ik gelukkig goed van ben hersteld, vind ik het belangrijk mijn hersenen op een leuke manier te blijven trainen. Muziek is daar heel belangrijk bij. Ik vind het fijn dat ik door deze lesmethode muziek kan maken in mijn eigen tempo. Muziek maken maakt mij gelukkig. Ik geniet vooral van het samen spelen met Charlotte. Dat geeft mij vertrouwen in mijn kunnen”
Ria 67 jaar

 

“Yeliel is al een tijdje geleden met gitaarles begonnen. Het was best lastig voor hem in het begin. Hij kreeg les op de “standaard” manier maar sinds hij les krijgt van Charlotte die les geeft met de kleurtjes als basis gaat het met sprongen vooruit. Hij vind het leuk om te oefenen en gaat met veel plezier naar gitaarles”. De kleurtjes maken het voor de kinderen veel leuker en makkelijker om de noten te leren. Geweldig systeem!”
Cristina – moeder Yeliel

 

“Colourplaymusic is een makkelijke en toegankelijke manier om gitaar te leren spelen! Het neemt de barrière van het noten lezen weg, zeker voor mensen zoals ik die op latere leeftijd gitaar leren spelen. Wanneer je pas leert spelen heb je al zoveel om over na te denken en dan is het onthouden van de kleuren van de snaren makkelijker dan het je eigen maken van de gebruikelijke muzieknotatie. Hierdoor maakt Colourplaymusic het mogelijk om al heel snel melodieën te spelen. Dat motiveert enorm en maakt gitaarspelen leuk!”
Alline

 

“Robin is met gitaarles begonnen toen hij net 6 jaar oud was. Hij heeft door middel van Colourplaymusic op een hele intuïtieve manier gitaar leren spelen, nog voordat hij goed kon lezen. Hierdoor was het voor hem relatief eenvoudig om de vertaalslag te maken van de noten op papier naar het daadwerkelijk spelen van liedjes. Na verloop van tijd is het gebruik van de verschillende kleuren stap voor stap afgebouwd. Nu speelt hij inmiddels alweer 2 jaar zonder kleuren en kan hij zonder problemen noten lezen”.
Marlies- moeder Robin

 

“Het colourplaymusic systeem is zo duidelijk, dat mijn zoon gewoon aan de slag kan met muziek maken, zonder gefrustreerd te raken door noten lezen. Hij bouwt ook veel sneller op, want met de 6 kleuren en simpele cijferaanduiding kan hij alle tonen spelen, in plaats van eerst allerlei moeilijke noten te moeten leren. Na 1.5 jaar reguliere muziekles zijn wij geswitcht naar Charlotte en dit nieuwe systeem, en daar zijn we erg blij mee: het speelplezier staat weer voorop!”
Julie – moeder Emile

 

“Ik ben als volwassene begonnen met gitaarles. Hoewel ik niet tot de specifieke doelgroep van Colourplaymusic behoor vond ik het wel een heel effectief en prettig systeem om “al doende” noten te leren lezen.”
Cees Dert

 

“Floor is als zeer jonge cursist, 6 jaar, begonnen met gitaarspelen bij Charlotte Schouten, zonder eerdere speelervaring. Vol enthousiasme is zij aan de slag gegaan volgens het Colourplaymusic systeem. In praktijk is zij hier in meegegroeid en zonder enige problemen heeft zij zich dit systeem spelenderwijs eigen gemaakt. Zij is zelfs in staat geweest om als 7 jarige zelf een stukje muziek te componeren voor de begrafenis van haar opa. Ik kan niet anders zeggen dat gitaar spelen volgens deze methode enorm aanspreekt en zeer goed te hanteren is”.
Floor: “Ik vind het heel makkelijk met de kleurtjes te spelen, en ik zou het mij niet anders kunnen voorstellen, en ik vind gitaar spelen super leuk!”
Pauline – moeder Floor

 

“Voordat ik bij Charlotte in de leer ging heb ik al een klein jaar gitaar gespeeld bij een andere leraar. Hij werkte met akkoorden en niet met noten. Als reden daarvoor zei hij: “Om als beginner al noten te leren lezen is te hoog gegrepen. Je kan beter twee jaar wachten”. En met deze woorden in mijn achterhoofd zat ik bij de eerste proefles van Charlotte al noten te leren. Met een methode waarbij de noten gekleurd waren. Deze methode hielp direct om de noten te kunnen lezen en te bedenken welke snaar je aan moet slaan. Je onthoudt dus, zonder dat je het weet, op welke hoogte de noot op de notenbalk staat en bij welke snaar die dan hoort. Onbewust en letterlijk spelenderwijs op de gitaar pik je het op. En kan je na enige tijd zonder kleurtjes de noten lezen”
Liane